loading...
زندگی نامه شهید چمران
پیوند عزیزی بازدید : 16 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

پس ازشهادت دكترچمران دست نوشته هاي زيادي ازاو كشف شد كه درطول ساليان اقامت درآمريكا،لبنان وبازگشت به ايران نگاشته شده بود.اين دست نوشته ها بعدجديدي ازشخصيت وتفكر دكترچمران را براي همگان روشن كرد وابعاد ناشناخته دروني روح شهيد دكترچمران پس ازآن معلوم گرديد.سبك نگارش اين دست نوشته ها بيشتر به صورت عرفاني وعاشقانه است كه دربعضي قسمت ها داراي سوزعميق وشكننده اي است كه نشان دهنده عمق بينش ودرك وسيع دكترچمران مي باشد.

 

peivand-azizi.rozblog.com

 

سه نمونه ازدست نوشته ها

1-من تصميم دارم كه از اين به بعد آدم خوبى باشم، دست از گناهان بشويم، قلب خود را يكسره تسليم خدا كنم، از دنيا و مافيها چشم بپوشم. تنها، آرى تنها لذت خويش را در آب ديده قرار دهم. من روزگار كودكى خود را در بزرگوارى و شرف و زهد و تقوى سپرى كرده‏ام. من آدم خوبى بوده‏ام، بايد تصميم بگيرم كه مِن‏بعد نيز خود را عوض كنم. حوادث روزگار آدمى را پخته مى‏كند و حتى گناهان مانند آتشى آدمى را مى‏سوزاند.

2- ای خدا، من بايد از نظر علم از همه برتر باشم تا مبادا که دشمنان مرا از اين راه طعنه زنند. بايد به آن سنگدلانی که علم را ﺑﻬانه کرده و به ديگران فخر می فروشند ثابت کنم که خاک پای من هم نخواهند شد. بايد همه آن تيره دلانِ مغرور و متکبر را به زانو درآورم، آنگاه خود خاضعترين و افتاده ترين فرد روی زمين باشم.

3-به دریا نگاه کردم،امواج و احساسات تو را دیدم که به سینه آب موج می زد.

به آسمان خیره شدم،طیران و معراج تورادیدم که تا بی نهایت ادامه داشت.

بر سینه های ابر سفید،همچون فراشی پاک گذر کردم،صفا و پاکی و خلوص تو را احساس کردم.

در آغوش ابرها فرو رفتم،احساس کردم که در آغوش پاک تو ،همه عالم را فراموش کرده ام،جز عشق ،جز لطف،جزصفا وخلوص،جزموج محبت،چیزی احساس نمی کنم.

خدایا! توراشکر می کنم که به من عرفان دادی تا همه فشارهاو دردها را تحمل کنم،همه دنیا را پشیزی شمارم،حیات را به قطره ای اشک تقدیم کنم.

خدایا تورا شکر می کنم که بی نهایت را خلق کردی و ما را از محدوده زمان و مکان آزاد نمودی و به بی نهایت اتصال دادی.

خدایا تو زیبایی را خلق کردی و در غروب افتاب،مخرجی برای تسهیل دردها و غم ها و انتقال ان ها به زیبایی و عرفان و در طلوع صبح ،حیات و نشاط و عظمت و مبارزه و زیبایی در غروب .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 14
  • بازدید کلی : 446